Reklam harcamalarının dengeli şekilde dağıtılmaması haksız rekabet yaratır 824 Halka açık şirketler reklam harcaması yaparken, reklam verdikleri yayın kuruluşlar arasında dengeli ve hakkaniyetli bir dağıtım yapmakla yükümlüdürler. TÜRK TELEKOM A.Ş nin Sabah gazetesine vermiş olduğu 4 sayfalık ilan oldukça dikkat çekiciydi ve bu reklam ilanı için son zamanlardaki en yüksek reklam ücretinin ödendiği konuşuluyor. Halka açık şirketlerin reklam harcamalarının sadece belli bir grubun hakim olduğu medya grubuna değil, dengeli bir şekilde bütün medya gruplarına dağıtılması gerekmektedir. Reklam harcamalarının dengeli şekilde dağıtılmaması haksız rekabet yaratır. Reklam harcamasını yapan şirket, Halka açık şirket olarak bunun açıklamasını yapması gerekir. Bu durum her ne kadar kanunla yazılı olarak belirtilmesede her şeyin kanunla yazılı olması şart değildir. Halka açık şirketler vatandaşın haklarını en iyi koruyacak şekilde harcamalar yapması gerekir. Bu, şirketin yükümlülüğüdür ve harcamalarını belirttiğim gibi hakkaniyet ve vatandaşların çıkarlarını gözetecek şekilde yapmaması durumunda yükümlülüğünü yerine getirmemiş sayılır. Reklam harcamalarının belli bir medya grubuna aktarılması suretiyle haksız rekabet yaratıldığı düşünülüyorsa SPK’nın bu duruma müdahale etmesi gerekir. Gelinen noktada, Memlekette ne yazık ki kurumlar gerektiği gibi tavır alamıyorlar. ‘Ondan olan’ ve ‘benden olan’ diye ayrım yapılması kurumların objektif çalışabilmesi yönünden sakıncalı durumlara sebep oluyor. Kurumların siyasi çıkar gözetmeleri etik olarak doğru değildir. Prof. Dr. Doğan CANSIZLAR Not: Sözcü Gazetesine verilen beyanattır. Leave a Reply Cancel Reply Your email address will not be published.CommentName* Email* Website Bir dahaki sefere yorum yaptığımda kullanılmak üzere adımı, e-posta adresimi ve web site adresimi bu tarayıcıya kaydet.